-->

Thursday, 8 January 2015

Tiha's Mini Room Tour

UiTM Tapah Perak. Macam mana rupa bilik dekat UiTM Tapah Perak ? 

Anyeong ~
Disebabkan post pasal UiTM Tapah sebelum ni terlampau panjang,aku terpaksa split into 2 sebab taknak korang load post tu lambat . Jadi post kali ni aku nak tunjuk macam mana rupa bilik aku . Lebih kurang macam room tour tapi bilik UiTM lah ye ..hehe Nak tengok bilik aku dekat rumah ,tunggulah ,kalau rajin aku buat  :P

                                                              Nah sneak peak :P :P



Bilik dekat Tapah blok gamma ,alpha dan beta ada 2 jenis. Bilik untuk 2 orang dan bilik untuk 4 orang . Cuma beza dia ,macam yang aku cakap sebelum ni ,bilik untuk 2 orang dekat gamma diorang letak 3 student where as bilik untuk 4 orang diorang place 6 student . Taktau la kan kalau sem ni je diorang tukar ..

       
bilik untuk 2 orang di fasa 2
bilik untuk 3 orang di gamma
 Source 2 gambar atas : @ASeTapah


                                    Source 4 gambar bawah : Naney *pinjam gambar naney hehe
                                    4 Gambar bawah ni contoh bilik untuk 4 orang dekat fasa 2

Hehe comel je adik si naney ni :D

Locker dia nampak je kecik,tapi kalau kau tengok depan2 ,nak main nyorok2 masuk dalam tu pun boleh.lol
                 

Bilik yang telah ditetapkan awal-awal lagi dan yang sepatutnya aku dapat, dekat Alpha 3 tingkat 4 . Ha memang jenuh la kan nak suruh aku daki sampai tingkat 4 . Waktu awal-awal  sem 1 dulu pun sama,ada ke patut bagi aku Sri Menanti 3 tingkat 5 . Baru sampai tingkat 3 aku dah semput -_-
Nasib baik lepastu dapat tukar bilik bawah. *Rindu penghuni rumah 28 SM6 T.T
Jadi untuk sem kali ni ,aku dapat bilik bawah lagi, aras 1 alpha 8 ! wuuuuuu . Bahagia ~



Nasihat aku dekat yang nak masuk uitm nanti,kalau kau ada sakit tulang belakang ke,patah kaki/tangan atau asthma tahap yang boleh dikata teruk,lebih baiklah kau mohon bilik bawah. Just incase tempat tu ada banyak bilik kosong,untung-untung kau boleh dapat bilik sorang,tak payah share . Bilik khas untuk oku pun disediakan tau dekat Tapah ni .

                                              Bilik oku. Lawa sangat . Besar pulak tu .




Back to the story ,bilik untuk sem 2 ni ,nasib baik aku dapat bilik 2 orang je. Tak boleh bayangkan kalau  dapat bilik 4 orang macam mana . Dengan nak kena tahan perangai masing-masing lagi . Kalau nasib baik dapat roommate normal takpe. Kang kot aku dapat tiga2 sekali kepala mereng tak ke parah . Tapi duduk bilik bawah ni pun ada yang tak best jugak,sebab waktu first 2 weeks dekat sini ,ada musim lalat dekat Tapah . Habis bilik aku penuh lalat . Pantang betul bukak pintu sikit je mula la berkerumun masuk . Rimas gila . Geli dia kau tak payah cerita la kan . Penuh satu bilik aku spray ridsects,beli pelekat lalat la,dengan lilin lagi,macam -macam la usaha aku . hahaha  Alhamdulillah sekarang lalat tu semua dah kurang . Selesa sikit bila nak lepak dekat bilik . Aman je rasa .
                                                     
                                                                 Jemput la masuk ~















Tolong jangan pelik kenapa baju aku sikit . Time ni banyak baju tengah sidai ok. dan aku jenis yang pergi kelas pakai baju kurung je ,nampak sopan sikit. hehe . Lagipun senang kalau balik rumah tak payah angkut baju nak bawak balik. :D


Bilik kemas macam gambar dekat atas ni semua memang  paling tahan pun 3 hari je. Lepastu amik kau ,buku semua serabut,tudung lagi . Ha. Kalau ada 2/3 quiz serentak dalam seminggu lagi la . Bantal kemana,buku kemana . hahahaha

Sekian ,thanks for reading !
         
Pipi ku .. T.T 
P/s: Homesick aku dah  hilang,eh tak maksud aku kurang ,tak macam waktu part 1 dulu . Walaupun hanya 6 bulan,tapi beza sangat . Kalau dulu tiap malam rindu rumah ,sekarang boleh bantai layan running man sambil gelak tak hingat dunia . Alhamdulillah ,bersyukur dapat roommate baik yang  bantu aku adapt dengan suasana  baru ni . Tak lupa juga dengan classmate 38 dan H1 . Dan yang paling banyak bagi sokongan moral - Kak Mira,Tiqah,Afy . Thank you . Sayang semua . xo

2 comments:

  1. Dulu akk pun belajar kat uitm...tapi branch jengka. Tetiba rindu kan pulak suasana tu. Seronoknya kehidupan seorg student. Dulu-dulu ada dining sekali. Makan free. Dgr cerita skrg uitm dah tak sponsor yer..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jengka? Classmate saya pun ada yang dari transit Jengka ..hehehe ... aah,dulu uitm sponsor makan,sekarang dah tak lagi ..sebab susah nak uruskan katanya ...uitm gantikan dengan elaun makan untuk pelajar tertentu ... ^_^

      Delete